Life & Arts Παρασκευή 27/11/2020, 13:02
STYLE

Η περίεργη σχέση της μόδας με την Black Friday

**EMBARGO: No electronic distribution, Web posting or street sales before FRIDAY 3 a.m. ET NOV. 27, 2020. No exceptions for any reasons. EMBARGO set by source.** FILE — Designer Dries Van Noten at his fall 2020 fashion show in Paris, Feb. 26, 2020. An “Open Letter” from Van Noten and retailer Andrew Keith, now at Selfridge’s in London, called on international retailers and designers to keep clothes at full price until after the holidays, but many brands appear to be conducting Black Friday sales as usual. (Valerio Mezzanotti/The New York Times)

Οι σχεδιαστές μόδας και οι οίκοι πώλησης πολυτελών αγαθών είχαν πάντα μία περίπλοκη σχέση με την Black Friday. Εταιρίες που προωθούν παπούτσια 890 δολαρίων και φορέματα 3.700 δολαρίων δεν ταιριάζουν πολύ καλά με την ιδέα των σούπερ προσφορών. Η πανδημία ήρθε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Ήδη από τον Μάιο ο σχεδιαστής Dries Van Noten και ο υπεύθυνος πωλήσεων Andrew Keith αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση. Είχαν την πρωτοβουλία για μία συζήτηση μέσω Zoom με άλλους σχεδιαστές και στελέχη για το πώς και πότε τα ενδύματα υψηλής ραπτικής θα διατεθούν στην αγορά. Σε μία ανοιχτή επιστολή προς την βιομηχανία της μόδας κάλεσαν και άλλους να στηρίξουν τον σκοπό τους: να κρατήσουν ενδύματα προς πώληση στην κανονική τιμή (χωρίς έκπτωση) έως και μετά τις γιορτές. Περισσότεροι από 500 σχεδιαστές και στελέχη λιανικής συμφώνησαν.

Παρόλα αυτά έφτασε η Black Friday και πολλοί από εκείνους που είχαν υπογράψει την επιστολή κινούνται στους ρυθμούς των προσφορών. Εκπτώσεις βρίσκει κανείς μεταξύ άλλων στα site των Nordstrom, Tory Burch, Bergdorf Goodman, Webstser. 

«Έχουμε να κάνουμε με εταιρική υποκρισία που φέρει τον μανδύα του Άι Βασίλη»; αναρρωτιούνται οι New York Times. Εκπρόσωποι των Nordstrom και Bergdorf Goodman αρνήθηκαν να απαντήσουν στο ερώτημα. Ωστόσο ανεξάρτητες μπουτίκ και σχεδιαστές αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν έχουμε τις συνήθεις μεγάλες εκπτώσεις. Κανένα brand ή κατάστημα δεν θέλει να είναι αυτό η μόνη εξαίρεση σε έναν κόσμο μειωμένων τιμών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στα ρούχα σχεδιαστών έχουμε εκπτώσεις που βλέπαμε στο παρελθόν.

Πολλοί σημειώνουν δε ότι φέτος οι εκπτώσεις στα προϊόντα υψηλής ραπτικής δεν θα είναι μόνο μικρότερες, αλλά θα διαρκούν και λιγότερο. Πέρυσι για παράδειγμα, θυμίζουν, η Black Friday είχε μετατραπεί σε Black November ή σε ορισμένες περιπτώσεις είχε αρχίσει ακόμη και από τον Οκτώβριο.

AD HERE
AD HERE