Business & Finance Δευτέρα 12/10/2020, 13:42
BUSINESS & FINANCE

Στο 23% η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία μετά το lockdown

Στο 23,1% διαμορφώθηκε η μέση ποσοστιαία πληρότητα με αναγωγή στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, σύμφωνα με έρευνα πεδίου την οποία ανέθεσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στο Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ).

Ειδικότερα, όπως κατέγραψε η έρευνα με τίτλο «Η επαναλειτουργία των Ξενοδοχείων μετά το Lockdown», στο σύνολο των ξενοδοχείων της χώρας που λειτούργησαν το 2019, μόνο το 67% εξ αυτών (6.700), δημιούργησε υγειονομικό πρωτόκολλο, με σκοπό το άνοιγμά τους. Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα του Ιουνίου 2020 για τις επιπτώσεις της πανδημίας είχε διαπιστωθεί ότι το 84% των ξενοδοχείων σκόπευαν να ανοίξουν.

Σύμφωνα με την έρευνα, 2.328 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας (το 59% του συνόλου) επαναλειτούργησαν μετά το lockdown, ενώ 3.699 ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας (το 61% του συνόλου), άνοιξαν μετά το πέρας του lockdown.

Κατά την έρευνα του ΙΤΕΠ τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο η μέση τιμή των δωματίων άγγιξε τα 86 ευρώ.

Όπως επισημαίνεται, ενδεικτικό της δυσκολίας των μηνών που έρχονται είναι ότι 717 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας που άνοιξαν, θα ξανακλείσουν μέσα στο 2020.

«Από την πρώτη στιγμή το ΞΕΕ μέσα από τις έρευνες πεδίου που ανέθεσε στο ΙΤΕΠ, υπογραμμίζει τις εξαιρετικά δυσοίωνες προοπτικές της φετινής χρονιάς. Ήταν και παραμένει ξεκάθαρο πως δεν υπήρχε θετικό σενάριο για φέτος με οποιοδήποτε παραδοσιακό δείκτη» σχολίασε για τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός.

Όπως παρατήρησε ο ίδιος, «η μόνη φετινή επιτυχία είναι αυτή που καταφέραμε όλοι μαζί». «Η επαγγελματική αντιμετώπιση της κρίσης από τα ελληνικά ξενοδοχεία αφήνει μια δυναμική παρακαταθήκη για την επόμενη σεζόν. Χρέος της πολιτείας είναι να παράσχει σειρά συμπληρωματικών μέτρων που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των ελληνικών ξενοδοχείων μέχρι το επόμενο καλοκαίρι» πρόσθεσε.

AD HERE
AD HERE